Ken, leuk, vertrouw: bouw een sterke band met je volgers

Geen enkel bedrijf kan niet zonder aanwezig te zijn op social media. Het is tegenwoordig een must!

Mensen kopen en kiezen op gevoel, maar ze moeten je eerst wel leren kennen.

Social media is hét platform wat daarvoor geschikt is.

Social media is namelijk jouw digitale etalage wat je mooi maakt zoals een fysieke etalage.

 

Maar voordat men bij je koopt moeten ze je eerst leren kennen...

 

Waarom social media belangrijk voor jouw bedrijf. Know like trust piramide. Ken leuk vertrouw fase. Arnolda Virtual Assistant. Arnolda Canrinus. VA Friesland. Virtuele assistent Friesland. Virtual Assistant Easterliitens Oosterlittens. Social meda onderst

 

Ken je de know, like, trust piramide?

Ken, leuk, vertrouw - Bouw een sterke band op met jouw volgers.

 

Potentiele klanten moeten je bedrijf eerst leren kennen, weten dat je bestaat.

 

Dat is de know fase zoals het in de online marketing genoemd wordt.

Een bezoeker heeft informatie gezocht op social media, dit is namelijk hét platvorm van beslissingen nemen. Via een post op social media leren ze je kennen en gaan ze je volgen als het hun interesse heeft.

 

Je moet natuurlijk wel vindbaar en zichtbaar zijn op het internet...

 

De like factor is heel simpel: mensen moeten je leuk vinden. Wanneer ze je leren kennen, je berichten lezen op social media en je leuk mens beginnen te vinden. Dan willen ze meer over je weten van jouw product of dienst.

 

Doe dit in je eigen ‘tone of voice’. De tone of voice is een manier waarop je je verhaal verteld, welke woorden je gebruikt en hoe je je klanten aanspreekt.

Bijvoorbeeld op een zakelijke manier met vaktaal of met humor en Jip en Janneke taal.

Persoonlijk ben ik van Jip en Janneke taal, ik vind het belangrijk dat iedereen begrijpt wat ik schrijf. 

 

Het is mijn manier van communiceren wat ik in het dagelijks leven ook doe. Daarin laat ik zien wie ik ben door mezelf te zijn en te blijven. Hiermee trek ik de ideale klant aan wat hulp nodig heeft bij social media beheer.

 

Dan komt de laatste fase: de trust fase. In deze fase trek je klanten aan, ze vertrouwen je wat tot verkoop leidt.

Vertrouwen krijg je ook doordat anderen jouw product of dienst promoten op hun eigen  social media profiel.

 

6 belangrijke tips hoe jij je klanten aan je bind en vertrouwen opbouwt: 

 

  1. Deel leuke en handige tips: plaats nuttige tips en interessante informatie die je doelgroep leuk vindt.
  2. Praat met je volgers: stel vragen, beantwoord berichten en doe mee aan gesprekken.
  3. Wees jezelf: laat zien wie je echt bent en deel persoonlijke verhalen in je stories. Mensen willen een connectie voelen.
  4. Laat reviews zien: toon positieve reviews en verhalen van tevreden klanten. Dit laat anderen zien dat ze je kunnen vertrouwen.
  5. Let op je online reputatie: houd in de gaten wat mensen over je zeggen en reageer beleefd op feedback, zowel bij goede als slechte feedback.
  6. Maak het mooi: plaats aantrekkelijke foto's en video's die passen bij jouw bedrijf. Mensen zijn visuele ingesteld, als het beeld pakt dan wordt de tekst pas gelezen. De tekst is het volgende punt wat zéér belangrijk is, het moet gevoelens opwekken.

 

Ken, leuk, vertrouw: het recept voor langdurige klant connectie.

 

Mocht je vastlopen of heb je een andere vraag, ik sta voor je klaar om te helpen.

 

In mijn GRATIS social media showcase vertel ik je hoe je je digitale etalage succesvol inricht.