Slimme inzet: hoe een Virtual Assistant jouw Social Media richting geeft

In het digitale tijdperk van 2024 is het belang van social media voor MKB’ers en ZZP'ers niet meer weg te denken. Maar veel ondernemers worstelen met doeltreffend social media beheer.

 

Tijdsgebrek is het meest gehoorde onder de ondernemers bij niet consequent posten op social media. Het dagelijkse beheer van social media - het creëren van content, het beantwoorden van berichten en het volgen van trends. Dit vergt een tijdsinvestering die niet elke ondernemer kan missen.

Ook is de digitale snelweg van social media vaak een onbekend terrein, wat algoritmes, doelgroepen en content strategieën betreft. Bedrijven laten hierdoor kansen liggen door ‘zomaar wat te doen’ of niet wekelijks te posten.

 

Dat is erg jammer want waar Google op nummer 1 stond als zoekmachine, wordt social media steeds meer een belangrijkere bron  van beslissingsinformatie.

Mensen kopen en kiezen steeds meer op gevoel, kijken op social media en nemen van daaruit een aankoopbeslissing.

 

Ondernemers ervaren vaak ook een tekort aan inspiratie. Het constant bedenken van boeiende content kan inspannend zijn, met als resultaat online profielen met verouderde posts die jouw bedrijfsreputatie schaden. Die klant zoekt écht verder naar een soort gelijk bedrijf met relevante posts waar hij/zij een goed gevoel bij krijgt.

 

Social media is de digitale etalage van jouw bedrijf, maak het dus net zo mooi als een fysieke etalage waarbij mensen stoppen als ze iets interessants zien.

 

Gelukkig is er een oplossing voor MKB’ers en ZZP’er die bovengenoemde punten ervaren: een Virtual Assistant (VA)!

 

Een VA wat in te huren is als social media manager, biedt niet alleen tijdsbesparing, maar ook expertise in social media beheer. Daarbij is een social media expert altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

 

Wat nog een bijkomende voordeel is als je een VA inschakelt, is dat een Virtual Assistant flexibel is. Je hebt geen gedoe als iemand ziek wordt. Als de VA niet beschikbaar is, zorgt dat niet voor extra kosten of problemen voor jou. En het mooie is dat het inhuren van een VA niet alleen handig is, maar ook slim in verband met belastingvoordelen en minder risico.

 

Dus, het is niet alleen goed voor een soepele gang van zaken, maar ook voor gemoedsrust bij onverwachte situaties!

 

Neem vandaag nog de beslissing om online zichtbaar, vindbaar en meer verkoop te behalen door samen te werken met een Virtual Assistant.

 

Transformeer je onderneming, omarm de toekomst!

 

Hulp nodig om je social media te beheren? Arnolda Virtual Assistant helpt jou graag!


Neem vrijblijvend contact met mij op voor social media beheer.